Het gedecentraliseerde agentschap van Actiris heeft de opdracht om bepaalde administratieve en begeleidingstaken uit te voeren voor de werkzoekenden.
Het is in het lokale agentschap dat u werkaanbiedingen kunt raadplegen en informatie kunt krijgen over Actiris, over de mogelijkheden in beroepsopleiding, over de maatregelen om de werkloosheid terug te dringen, over arbeidsovereenkomsten en wetgeving enz.
Het personeel van het agentschap (de medewerkers Inschrijvingen & Attesten en de tewerkstellingsconsulenten) kan u ontvangen op afspraak.
U kunt ofwel ter plaatse een afspraak maken, ofwel via het Contactcenter op het nummer 0800 35 123.
Alle administratieve aktes kunnen er worden uitgevoerd: inschrijving, herinschrijving, aanvraag voor attesten, adreswijziging, in orde brengen van het dossier enz.
De werkzoekende heeft computers ter beschikking om een vacature te raadplegen, informatie te zoeken over de diensten van Actiris en om alle functies te gebruiken die via de portaalsite van Actiris beschikbaar zijn.
U kunt op afspraak in het agentschap worden ontvangen voor een gesprek met een polyvalente tewerkstellingsconsulent die alle nuttige antwoorden kan geven op uw vragen over tewerkstelling of opleiding.
Bovendien beschikt het agentschap over een ruimte waar u, eveneens op afspraak, computergestuurde taaltests kunt afleggen (voor de talen Frans, Nederlands en Engels). Zo kunt u zichzelf evalueren en/of toegelaten worden tot taallessen in scholen die een overeenkomst met Actiris hebben gesloten. Deze lessen worden gratis aangeboden aan werkzoekenden in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Tot slot worden vergoede werkzoekenden of werkzoekenden in beroepsinschakelingstijd door een tewerkstellingsconsulent uitgenodigd om hun beroepsproject te bepalen en de acties te plannen om dit project te kunnen uitvoeren.
Elke voormiddag van de week open van 8.30 u. tot 12.30 u.
Op maandag, dinsdag en vrijdag open van 13.30 u. tot 16.00 u.
Gesloten op woensdag- en donderdagnamiddag!